Vitaya wordt overgenomen door de VMMa.

0
1
De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) neemt de lifestylezender Vitaya over. Dit werd vandaag overeengekomen tussen VMMa en Media ad Infinitum, de exploitatiemaatschappij van Vitaya. Daarmee voegt VMMa (vtm, 2BE, JIM en vtmKzoom) een analoge televisiezender aan haar portefeuille toe. Ook de digitale zender Vitaliteit zit in het pakket.

Peter Quaghebeur, directeur-generaal VMMa: “Vitaya past perfect in onze zenderportefeuille. Naast onze brede publiekszender vtm, hebben we al het meer mannelijke 2BE, JIM voor de jongeren en vtmKzoom voor de kinderen. Een zender, vooral gericht op vrouwen, is complementair in ons tv-aanbod. Daarbij komt dat Vitaya, net als onze vier huidige tv-zenders, een sterk merk is. In het medialandschap van morgen zal het cruciaal zijn om sterke merken te hebben. We zijn ervan overtuigd dat we met de expertise die er is in onze groep Vitaya kunnen versterken en er een pareltje van kunnen maken”.

Yvette Mignolet, afgevaardigd bestuurder van Vitaya: “Voor de aandeelhouder Investar is Vitaya altijd een financiële participatie geweest. Het is dan ook logisch dat zij Vitaya op termijn wilden verkopen. Vitaya komt nu in handen van VMMa, een krachtig mediabedrijf dat de mogelijkheid heeft om Vitaya te laten groeien. De synergievoordelen van VMMa zullen Vitaya nieuwe mogelijkheden bieden die vroeger niet realiseerbaar waren. Bovendien blijft Vitaya op die manier in Vlaamse handen”.

Vmmtv breidt hiermee dus ook zijn commerciële activiteiten uit en zal als regie uiteraard alle commerciële belangen van Vitaya behartigen.

Ben Jansen, commercieel directeur vmmtv: “De overname van Vitaya is een nieuwe belangrijke stap voor vmmtv. Dit laat ons toe om onze adverteerders nog sneller en nog krachtiger te laten communiceren met Vlaanderen. En dit zowel op televisie als online!”

Hierdoor keert ondermeer Ingeborg (België 1989) terug naar de VMMa.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.