Na de songs, de artiesten, de landen en de punten is het logo ook een heel belangrijk iets op het Eurovisie Songfestival. Het bepaald namelijk de identiteit van de shows. Vandaag stelde ORF het logo voor.

We wisten al een tijdje dat het thema “Building Bridges” ging zijn, maar nu is er ook een logo. Volgens de officiële site van het festival is het logo “een brug met cirkels die ons samenbrengt, maar ook diversiteit brengt. De kleuren refereren naar de uniekheid van iedereen, maar tegelijk ook naar het maken van muzikale bruggen”. Het logo is gecreëerd door een team van de Oostenrijkse openbare omroep zelf.

Sinds jaar en dag heeft het Eurovisie Songfestival al een logo. Sinds 2004 is er een generiek logo, maar moedigt de EBU aan om ook een sublogo te maken die de showidentiteit bepaald. Zo zagen we al golven (2006), bloemen (2007), muzieknoten (2008), vogels (2009), parels (2010), harten (2011), vuur (2012), vlinders (2013) en dit jaar een diamant met de tagline: #JoinUs.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.