De tagline van het Eurovisiesongfestival 2018 is “All Aboard”. Dat werd zonet op de Portugese televisie bekendgemaakt. Daarmee komt de slogan in het rijtje van “Building Bridges”, “Come Together” en “Celebrate Diversity”. Opvallend: er zijn dertien logo’s voor volgend jaar.

Het logo en thema is jaarlijks een belangrijk iets voor het festival, want het bepaald de feeling en de look van de drie uitzendingen in mei. Zoals verwacht gaat RTP voor een thema dat met de zee te maken heeft. Toch zag de omroep dat Europa heel divers is en maakte daarom dertien logo’s voor het festival, die ook allemaal zullen worden gebruikt in en rond Lissabon. Het logo met de schelp zal wel het hoofdlogo worden.

Gonçalo Madaíl, Creative Manager van de omroep zegt: “Portugezen verkennen de wereld al eeuwen via de zee. Vandaag is Lissabon meer en meer een stad van iedereen met een geweldige haven, cultuur en muziek dat iedereen aan boord zal verwelkomen”.

Deze maand gaan nog de tickets in verkoop voor het festival. Op 4 mei zal in hart van de stad Eurovillage openen, waar gratis optredens en festiviteiten worden gehouden omtrent het festival. Op 8, 10 en 12 mei zijn er respectievelijk de eerste halve finale, tweede halve finale en finale. Op maandag 29 januari zullen de landen worden ingeloot in de halve finales.

Deze slogans gingen “All Aboard!” vooraf:

2002: “A Modern Fairytale”
2003: “Magical Rendez-vous”
2004: “Unter The Same Sky”
2005: “Awakening”
2006: “Feel The Rhythm!”
2007: “True Fantasy”
2008: “Confluence Of Sound”
2010: “Share The Moment!”
2011: “Feel Your Heart Beat!”
2012: “Light Your Fire!”
2013: “We Are One”
2014: “#JoinUs”
2015: “Building Bridges”
2016: “Come Together
2017: “Celebrate Diversity”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Category

Lissabon 2018

Tags