Het jaar zit er bijna op en zoals altijd komt zoekmachine Google dan met cijfers. Die laten blijken dat het Eurovisiesongfestival populair is geworden in België.

In de cateorgie trending tv-programma staat het Eurovisiesongfestival (of Eurovision Songfestival) op één. Dat wil dus zeggen dat volgens Google het festival dit jaar het populairste televisieprogramma was of waar het meest naar werd gezocht. VIJF-topper Temptation Island en Orange Is The New Black (Netflix) vervolledigden de top 3.

Ook Blanche komt in een lijstje voor. Ze staat vierde in de categorie van trending Belgische persoonlijkheden. Enkel Dalila Hermans, Magali Rodriguez Garcia en Heidi Van Tielen gaan haar nog voor.

Ook in andere landen is het festival populair. In Duitsland is “ESC” de tweede meest gezochte term in zijn categorie, alsook in Estland en Hongarije (Eurovision). Ook in twintig andere landen (waaronder Nederland) was het festival bij de beste resultaten. Italianen zochten dan weer massaal naar “Occidentali’s Karma” en Portugal naar Salvador Sobral. In Zweden was een veelgevraagde zoekterm “Wie won het Songfestival?”. Niet geheel toevallig is de term “Eurovision” het populairste in mei.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Category

🇵🇹 Lissabon 2018

Tags